Loading...

Soft і Hard skills – що це?

Якщо говорити про навички, які потрібні для успішного працевлаштування, то варто розібратися в поняттях Soft і Hard skills, що дослівно перекладається з англійської як «м’які» та «тверді» навички. Це сучасні...
Posted in Hard skills   •   Soft skills
27.01.2024
Soft і Hard skills – що це?

Якщо говорити про навички, які потрібні для успішного працевлаштування, то варто розібратися в поняттях Soft і Hard skills, що дослівно перекладається з англійської як «м’які» та «тверді» навички. Це сучасні поняття, що розділяють конкретні професійні і соціально-комунікативні навички.

Що таке Soft skills?

Soft skills («софтскілз», англ. soft skills – «м’які навички» або «гнучкі навички») дозволяють бути успішним незалежно від специфіки діяльності та напряму, в якому працює людина. В психології їх відносять до соціальних навичок: вміння переконувати, знаходити підхід до людей, бути лідером, міжособистісне спілкування, ведення переговорних процесів, робота в команді, особистісний розвиток, управління часом, ерудованість, креативність тощо..

Велика частина навичок, які використовуються для досягнення цілей, – це Soft skills. При цьому чим вище ви піднімаєтеся кар’єрними сходами, тим більшу роль відіграють соціальні навички у вашому житті. У той час як професійні відходять на другий план. Адже чим вище посада, яку ви обіймаєте, тим більша кількість підлеглих і співробітників можуть проконсультувати вас щодо різних питань. Тому 70% тренінгових програм і курсів орієнтовані на освоєння навичок з ряду Soft skills.

Де використовуються «тверді навички» – Hard skills?

Hard skills («хардскілз», англ. hard skills – «тверді навички») – технічні навички, пов’язані з діяльністю, яка виконується, в області формалізованих технологій: діловодство, логістика, метод сліпого друку, керування автомобілем, програмування тощо.

Оскільки такі навички стійкі, їх легко побачити, виміряти та зіставити з конкретними конструкціями, вони входять до переліку вимог, викладених у посадових інструкціях, легко піддаються розкладанню на ряд простих і кінцевих операцій.

За наявності практичних занять людина, яка опановує навичку категорії Hard skills, здатна довести здобуте вміння до автоматизму й надалі застосовувати його в повсякденній практиці, дотримуючись чітко встановленої послідовності дій або «за шаблоном».

Отже, розвиток Hard skills допомагає освоїти конкретну професію, а розвиток Soft skills – стати гнучким, добре соціалізованим і дипломатичним фахівцем, що створює всі умови для управління великою кількістю людей та проектами.

Які навички все-таки важливіше?

В основному це залежить від професії і посади, на якій працює людина. Можна назвати 3 групи професій за співвідношенням soft і hard skills:

  1. Професії, в якій переважає hard над soft: наприклад, фізик-ядерник, який може бути чудовим фахівцем і відмінно виконувати свою роботу, і при цьому не вміти працювати в команді і взаємодіяти з людьми.
  2. Професії, в яких необхідні в рівній мірі обидва види навичок: наприклад, юристи, бухгалтери, митники. Цим фахівцям потрібно набір професійних навичок, а також комунікабельність, організованість, терплячість, доброзичливість, так як вони працюють з людьми.
  3. Професії, в яких превалюють soft skills: наприклад, сфера продажів, бізнес, політика або творчі професії. Так, бувають умілі продавці без освіти маркетолога, які своєю чарівністю завойовують клієнта. У ефективних продажах задіяні найрізноманітніші соціальні компетенції: вміння говорити красиво і грамотно, виступати публічно, вміння слухати, вміння заручитися підтримкою співрозмовника, впевненість в собі і ін.
Поділіться цією статтею

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Схожі статті

Перегляньте найновіші поради щодо кар’єри

ЯК УСПІШНО ПРОЙТИ СПІВБЕСІДУ
Успішне проходження співбесіди може залежати від кількох факторів. Ось кілька порад, які допоможуть вам підготуватися: 1. Дослідження компанії 2. Розуміння вакансії 3. Практика відповідей на запитання 4. Запитання для інтерв’юера...
05.01.2025
Безкоштовні сервіси для створення резюме
Пошук роботи часто починається з правильного резюме. На щастя, існує безліч безкоштовних сервісів, які дозволяють створити якісне, професійне та сучасне резюме без зайвих витрат. У цій статті ми розглянемо кілька...
05.01.2025
Яке воно – ідеальне резюме!
Ідеальне резюме має кілька ключових елементів, які допомагають виділитися серед інших кандидатів. Ось основні складові: 1. Контактна інформація 2. Ціль резюме 3. Досвід роботи 4. Освіта 5. Навички 6. Додаткова...
Як знайти першу роботу після закінчення університету
Закінчення університету — це захоплюючий етап життя, але пошук першої роботи може здатися складним завданням. Як отримати першу роботу без значного досвіду? Ось практичні кроки, які допоможуть розпочати кар’єру впевнено...